Опубликован 2024-02-23

AUTIZMLI BOLALARNI RIVOJLANTIRISHDA ART TERAPIYA USULLARIDAN FOYDALANISH IMKONYATLARI

Аннотация


Maqolada Art-terapevtik usullar ko‘rib chiqiladi. Maqolaning maqsadi bolalar uchun Art-terapevtik tuzatish usullarining samaradorligi o‘z-o‘zini aniqlash, moslashish, sotsializatsiya, ijodiy o‘zini namoyon qilish va bolalarning o‘zini o‘zi anglashiga hissa qo‘shadigan autism spektrining buzilishini asoslash. Tadqiqotning asosiy usullari xususiyatlarni o‘rganish bo‘yicha ilmiy adabiyotlarni tahlil qilish autistik bolalarning rivojlanishi, shuningdek, bolalar autizmini tuzatishning Art-terapevtik usullari  aniqlashga qaratilgan.

Как цитировать


Shakarboyeva, & Qayumov, A. (2024). AUTIZMLI BOLALARNI RIVOJLANTIRISHDA ART TERAPIYA USULLARIDAN FOYDALANISH IMKONYATLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 148-154. извлечено от https://matinfo.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9556

Библиографические ссылки


Bashina V. M. bolalik davridagi autizm.- M.: "Tibbiyot" Nashriyoti, 1999.240 s. ("amaliyotchi Kutubxona" seriyasi). – ISBN 5-225-04534-0.

Lebedeva L. D. Art-terapiya amaliyoti: yondashuvlar, diagnostika, tizim sinflar. Nutq, 2003 yil. 256 s.

Lebedinskaya K. S., Nikolskaya O. S. erta bolalik diagnostikasiautizm: dastlabki namoyishlar. M.: Ma'rifat, 1991. 96 s. ISBN 5-09-003454-0.

Bolalik autizmi: oquvchi / komp. L. M. Shipitsin Tomonidan. Spb. : Xalqaro oila va bolalar instituti R. Uollenberg, 1997 Yil. 254 s.

Abdulakimovna, S. S. (2021). TEACHERS SELF-DEVELOPMENT AS A CRITERION FOR INCREASING PROFESSIONAL COMPETENCE. World Bulletin of Social Sciences, 3(10), 58-60.

Shakarboyeva S. БЎЛАЖАК ЎҚИТУВЧИЛАРДА ЎЗ УСТИДА ИШЛАШ ФАОЛИЯТИНИ ТАРБИЯЛАШНИНГ ИЖТИМОИЙ-ПСИХОЛОГИК ЖИҲАТЛАРИ //Журнал Педагогики и психологии в современном образовании. – 2022. – Т. 2. – №. 6.

Abdulakimovna S. S. Socially Psychological Education of Self-Development Skills in Future Teachers Functions //International Journal of Discoveries and Innovations in Applied Sciences. – 2021. – Т. 1. – №. 5. – С. 231-235.

Shakarboyeva, & O‘ktamova , O. (2024). TARBIYASI OGʻIR O‘SMIRLARNI IJTIMOIYLASHTIRISHDA OILA, MAHALLA, TA’LIM MUASSASASI HAMKORLIKLIGINI RIVOJLANTIRISH USULLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 139-147. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9555

Abdulakimovna, S. S. (2021). TEACHERS SELF-DEVELOPMENT AS A CRITERION FOR INCREASING PROFESSIONAL COMPETENCE. World Bulletin of Social Sciences, 3(10), 58-60.

Shakarboyeva S. БЎЛАЖАК ЎҚИТУВЧИЛАРДА ЎЗ УСТИДА ИШЛАШ ФАОЛИЯТИНИ ТАРБИЯЛАШНИНГ ИЖТИМОИЙ-ПСИХОЛОГИК ЖИҲАТЛАРИ //Журнал Педагогики и психологии в современном образовании. – 2022. – Т. 2. – №. 6.

Abdulakimovna S. S. Socially Psychological Education of Self-Development Skills in Future Teachers Functions //International Journal of Discoveries and Innovations in Applied Sciences. – 2021. – Т. 1. – №. 5. – С. 231-235.

Kamolova, S. (2021). The Role Of Universal And Scientific Values In The Spiritual Development Of Future Teachers. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, (2).

Мунарова, Р. У., Камолова, Ш. У., Шакарбоева, Ш. А., Каршибоева, Д. Б., & Алимкулов, С. О. У. (2016). Великие мыслители Средней Азии о воспитании гармоничного и всесторонне развитого поколения. Проблемы педагогики, (2 (13)), 17-19.

Kamolova, S. U., Shakarbaeva, S. A., Yuldashev, S. A., & Ochilov, C. Q. (2020). The Essence Of The Content Of Enriching The Scientific Outlook Of Future Teachers. Essence, 29(8), 3593-3598.

Мунарова, Р. У. (2016). Камолова Ширин Усаровна, Шакарбоева Шахноза Абдулакимовна, Каршибоева Дилфуза Бурлиевна, & Алимкулов Сирожиддин Олимжон ўғли (2016). Великие мыслители Средней Азии о воспитании гармоничного и всесторонне развитого поколения. Проблемы педагогики,(2 (13)), 17-19.

Usarovna, K. S., Muhammedovna, Y. F., Shodiyevna, O. D., & Shakhnoza, S. (2022). The Importance of Cognitive Processes in the Formation of a Scientific Worldview among Students. International Journal of Discoveries and Innovations in Applied Sciences, 2(2), 78-83.

Abdulakimovna, S. S. (2022). Social-Psychological Characteristics Of Professional SelfDevelopment Of Future Teachers. Zien Journal of Social Sciences and Humanities, 14, 138-140.

Abdulakimovna, S. S. (2021). Teachers self-development as a criterion for increasing professional competence. World Bulletin of Social Sciences, 3(10), 58-60.

Munarova, R. U. (2016). Kamolova Sh. U., Shakarboeva Sh. A., Karshiboeva DB, Alimkulov SOU (2016) Velikie misliteli Sredney Azii o vospitanii garmonichnogo i vsestoronne razvitogo pokoleniya. Problemi pedagogiki, (2), 13.

Abdulakimovna, S. S. (2022). Social-Psychological Characteristics Of Professional SelfDevelopment Of Future Teachers. Zien Journal of Social Sciences and Humanities, 14, 138-140.

Shakarboyeva, S. (2022). БЎЛАЖАК ЎҚИТУВЧИЛАРДА ЎЗ УСТИДА ИШЛАШ ФАОЛИЯТИНИ ТАРБИЯЛАШНИНГ ИЖТИМОИЙ-ПСИХОЛОГИК ЖИҲАТЛАРИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 2(2).

Shakarboyeva, S. (2021). БЎЛҒУСИ ПЕДАГОГЛАРДА ЎЗ УСТИДА ИШЛАШ ФАОЛИЯТИНИ ТАРБИЯЛАШНИНГ ИЖТИМОИЙ-ПСИХОЛОГИК ХУСУСИЯТЛАРИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, (1).

Шакарбоева, Ш. А. (2021). САМОРАЗВИТИЕ В ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ КАК ПРЕДМЕТ СОЦИАЛЬНОЙ ПСИХОЛОГИИ. In Стратегия научно-технологического развития-2021 (pp. 39-40).

Шакарбоева, Ш. А. ПЕДАГОГИКА & ПСИХОЛОГИЯ. ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА. ПЕДАГОГИКА, (1), 61-64.

Axmedova, N., & Eshmuradova, S. (2023). BO‘LG‘USI O‘QITUVCHILARNI KASBIY TAYYORLASHDA IJODIY QOBILIYATLARNING AHAMIYATI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 3(1). извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/7905

Fayziyeva, nodira. (2024). YOSH OILALARNING IJTIMOIY VA PSIXOLOGIK MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 85-90. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9547

Fayziyeva, nodira. (2024). YOSHLARNI OILAVIY HAYOTGA TAYYORLASH MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 119-125. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9552

Fayziyeva, nodira. (2024). KICHIK MAKTAB YOSHIDAGI O‘QUVCHILARNING PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 126-131. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9553

Fayziyeva, nodira. (2024). YOSHLARNI OILAVIY HAYOTGA TAYYORLASH MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 119-125. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9552

Fayziyeva, nodira. (2024). YOSH OILALARNING IJTIMOIY VA PSIXOLOGIK MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 85-90. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9547

Собировна, ФН (2024). Психологические особенности учащихся начальных классов. Wire Insights: Журнал Innovation Insights , 2 (2), 16–18.

Файзиева, Н. С. (2023, January). СОСТОЯНИЕ ИЗУЧЕНИЯ ПРОБЛЕМЫ ОБЩЕНИЯ В ПСИХОЛОГИИ. In International Conference of Education, Research and Innovation (Vol. 1, No. 1, pp. 121-126).

Fayziyeva, N. (2022). KICHIK YOSHDAGI MAKTAB BOLALARNING KOMMUNIKATIV QOBILIYATLARINI SHAKLLANTIRISH. Евразийский журнал социальных наук, философии и культуры, 2(12), 211-215.

Нодира, Ф. (2018). Профессионально значимые качества и умения преподавателя иностранных языков. Достижения науки и образования , 1 (7 (29)), 83-85.

Fayziyeva, nodira. (2024). BOSHLANGʻICH MAKTAB YOSHIDAGI BOLALARDA ALOQA KOʻNIKMALARINI RIVOJLANTIRISH SHAKLLARI VA USULLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, (I). извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/8721

Sobirovna, F. N. (2024). Psychological Characteristics Of Primary School Students. Wire Insights: Journal of Innovation Insights, 2(2), 16-18.

Fayziyeva, N. (2022). KICHIK YOSHDAGI MAKTAB BOLALARNING KOMMUNIKATIV QOBILIYATLARINI SHAKLLANTIRISH. Евразийский журнал социальных наук, философии и культуры, 2(12), 211-215.

Kamolova, S. (2022). АБУ РАЙХОН БЕРУНИЙНИНГ МАЪНАВИЙ СОҒЛОМ АВЛОДНИ ТАРБИЯЛАШ ҒОЯСИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 2(2). извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/5568

Odiljonova, K. (2023). O‘QUVCHILARDA SOG‘lom tafakkurni rivojlantirishning psixologik xususiyatlari. Fan va innovatsiyalar , 2 (B4), 267-272.

Odiljonova, X. (2024). O‘QUVCHILARDA VALEOLOGIK TAFAKKURNI O‘STIRISHNING NAZARIY ASOSLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 3-11. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/941

Amonxonova, Y. (2024). “MEN” KONSEPSIYASI INSONING O‘ZINI-O‘ZI ANGLASHI MASALALARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 44-49. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9513

Amonxonova, Y. (2024). INNOVATSION TA’LIM MUHITIDA MAKTAB RAHBARINING ZAMONAVIY TA’LIM TIZIMIDA KASBIY KOMPETENTLIKNING MOHIYATI VA UNING XORIJIY MAMLAKATLARDA O‘RGANILISHI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 50-61. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9514

Amonxonova, Y. (2024). INNOVATSION TA’LIM MUHITIDA UMUMTA’LIM MAKTABLARI RAHBARLARINING PSIXOLOGIK-PEDAGOGIK VA INNOVASION BOSHQARUVI HAMDA AXBOROT TA’MINOTI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 12-20. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9412

Qarshiboyeva, G., & Odiljonova, X. (2022). ЎҚУВЧИЛАРДА ВАЛЕОЛОГИК БИЛИМНИ ОШИРИБ БОРИШ АСОСЛАРИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 2(5).

Odiljonova, K. (2023). O‘QUVCHILARDA SOG‘lom tafakkurni rivojlantirishning psixologik xususiyatlari. Fan va innovatsiyalar , 2 (B4), 267-272.

Abduazizkhan, A. Y. (2023). PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF ETHICAL ATTITUDES IN STUDENTS BASED ON AXIOLOGICAL APPROACHES. American Journal of Interdisciplinary Research and Development, 15, 216-220.

Amonxonova, Y. (2024). INNOVATSION TA’LIM MUHITIDA MAKTAB RAHBARINING ZAMONAVIY TA’LIM TIZIMIDA KASBIY KOMPETENTLIKNING MOHIYATI VA UNING XORIJIY MAMLAKATLARDA O‘RGANILISHI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 50-61. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9514

Amonxonova, Y. (2024). “MEN” KONSEPSIYASI INSONING O‘ZINI-O‘ZI ANGLASHI MASALALARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 44-49. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9513

Odiljonova, X. (2024). “MEN” KONSEPSIYASIGAYONDASHUVLARNING O‘ZIGA XOSLIGI . Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 62-70. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9515

Fayziyeva, nodira. (2024). YOSH OILALARNING IJTIMOIY VA PSIXOLOGIK MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 85-90. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9547

Shakarboyeva, & O‘ktamova , O. (2024). TARBIYASI OGʻIR O‘SMIRLARNI IJTIMOIYLASHTIRISHDA OILA, MAHALLA, TA’LIM MUASSASASI HAMKORLIKLIGINI RIVOJLANTIRISH USULLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 139-147. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9555

Toshpo‘latova, N. (2024). OILADAGI TARBIYA VA INSON KOMOLOTI MASALALARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 132-138. извлечено от https://ppmedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/9554

Авторы


Shahnoza Shakarboyeva

Jizzakh State Pedagogical Institute

Azamat Qayumov

Ключевые слова:

bolalik autizmi, autizmning buzilishi spektr, psixologik va pedagogik qo‘llab-quvvatlash, tuzatish, artpedagogika, Art-terapevtik usullar

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

Powered by I-Edu Group